Ausstellung: WIDERKAUEN – Gräten im Erinnerungstrakt // PREŽVEKOVANJE koščic v spominskem traktu

15.11.2024 – 12.01.2025

Margarete Schütte-Lihotzky Haus
Dom Margarete Schütte-Lihotzky
Südbahngürtel 24
9020 Klagenfurt/Celovec

Öffnungszeiten:
Donnerstags und samstags von 14:00 bis 20:00
Außer sonn- und feiertags
ODER mit Voranmeldung (Mail oder +43 664 137515)

Odpiralni časi:
Ob četrtkih in sobotah od 14:00 do 20:00
razen ob nedeljah in praznikih
ALI po osebni prijavi: (e-pošta ali +43 664 1375151)

Eröffnung/vernisaža:
Freitag/petek
15.11.2024, 17:30

D:

Die Ausstellung vernäht Fragmente persönlicher und familiärer Erinnerungen mit dominanten Narrativen der Kärntner Erinnerungskultur. Im Mittelpunkt: der Esstisch. Jener Ort, an dem das intime Küchengespräch ebenso Platz hat wie das Stammtischgegröle. Er kann das Internalisieren kultureller und politischer Dynamiken ebenso ermöglichen wie das Erlernen subversiver Praxen.

Der Esstisch zeigt die ausgeblendeten Momente unliebsamer Geschichte(n) in Kärnten/Koroška. Zu diesen gehören die teils friktionslose Übernahme vieler sog. Abwehrkämpfer in den NS-Apparat, die andauernde positive Bezugnahme auf das identitätsstiftende Moment der Kärntner Volksabstimmung, die damit verbundenen Repressalien gegen große Teile der slowenischen Bevölkerung, oder das unterdrückte Wissen um die Kärntner Täterschaft während des NS-Regimes. Während deutschnationale Kontinuitäten die politische Logik und die Denkmallandschaft des Landes dominierten, wurde der antifaschistische Widerstand gegen die nationalsozialistische Normalität ignoriert oder dämonisiert.

Dana Rausch arbeitet mit großformatigen Textilcollagen und setzt als fotografisches Mittel die Cyanotypie ein, jenes Druckverfahren, das für seine intensive eisenblaue Farbe bekannt ist.

SLO:

Umetniška razstava združuje fragmente osebnih in družinskih spominov s pripovedmi, ki prevladujejo znotraj koroške kulture spominjanja. V središcu: jedilna miza. Obeležje, ki nudi prostora tako za intimne kuhinjske pogovore kakor tudi za govorance. Ki olajša tako ponotranjenje kulturne in politične dinamike kakor tudi subverzivnih praks.

Na jedilni mizi so nameščeni manj zaznavni, neprijetni trenutki koroške zgodovine: deloma neovirano sprejemanje številnih t. i. obrambnih borcev v nacistični aparat, nenehno pozitivno, identitarno sklicevanje na koroški plebiscit, s tem povezane represalije nad velikim delom slovenskega prebivalstva ali slepomišenje glede koroške kolaboracije z nacističnim režimom.
Medtem ko je nemška nacionalna kontinuiteta prevladovala v politični logiki in spominski krajini, so antifašisticni odpor proti nacionalsocialistični normalnosti prezrli ali demonizirali.

Dana Rausch je za razstavo kreirala tekstilne kolaže velikega formata, kot fotografski medij pa uporablja cianotipijo, tiskarski postopek, znan po intenzivni železno-modri barvi.